Přejít na obsah

Povolení uzavírky komunikace

03. Pojmenování (název) životní situace

Povolení uzavírky komunikace

04. Základní informace k životní situaci

Úplná nebo částečná uzavírka.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba - žadatel.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění podmínek dané zákonem č.13/1997, v platném znění.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti.

08. Na které instituci životní situaci řešit

Na pracovišti MěÚ Ústí nad Orlicí budova B na Mírovém náměstí č.p. 7.

09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Na odboru dopravy, silničního hospodářství a správních agend – úsek silničního hospodářství a to s příslušnými pracovníky v úředních dnech a hodinách.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, IČO, situační plánek (s návrhem trasy objížďky a včetně grafické přílohy), vyjádření vlastníka dotčené komunikace, vyjádření obce na jejímž zastavěném území má být povolena uzavírka, stanovisko dopravního inspektorátu Policie ČR, vyjádření dopravce a harmonogram prací (pokud je uzavírka delší než tři dny a týká-li se stavebních prací).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Na webových stránkách města Ústí nad Orlicí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

---

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

30 dní, v ojedinělých případech 60 dní.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Vlastník komunikace.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Předložení přesného určení uzavírky, uzavřeného úseku, doby trvání uzavírky, důvod uzavírky, délka uzavírky, návrh objízdné trasy a uvedení jména, příjmení, adresy a telefonického spojení na odpovědnou osobu.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Datová schránka: bxcbwmg

(pozn. Dokument musí být opatřen zaručeným elektronickým podpisem)

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Dle § 24 zákona 13/1997 Sb., v platném znění.

18. Jaké jsou související předpisy

§ 39 vyhlášky č.104/1997 Sb., která provádí zákon o pozemních komunikacích, v platném znění.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Odvolání na Krajském úřadě Pardubického kraje – odboru dopravy a silničního hospodářství, uplatňuje se na MěÚ Ústí nad Orlicí, odboru dopravy, silničního hospodářství a správních agend.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle zákona č.13/1997 Sb., v platném znění.

21. Nejčastější dotazy

---

22. Další informace

---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

---

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

---

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor dopravy, silničního hospodářství a správních agend – Oddělení správní.

26. Kontaktní osoba

Lic. Jaroslav Škarka
Miloslava Bartošová

Telefonní čísla a emaily najdete v sekci Kontakty.

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

25.03.2013

28. Popis byl naposledy aktualizován

25.03.2013

29. Datum konce platnosti popisu

---

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

---