Poznej Ústí nad Orlicí 

Interaktivní mapa města

Nahoru

Modernizace systému nakládání s odpady – 1. etapa

Město Ústí nad Orlicí spustilo 1. etapu avizované modernizace systému nakládání s odpady, která od 1. 1. 2026 změní způsob sběru využitelných složek odpadu. Obyvatelé rodinných domů si během této 1. etapy můžou požádat o nádoby na tříděný odpad – tedy na plast a na papír – a zároveň o výměnu nádoby na směsný odpad.

Tištěný objednávkový formulář k zapůjčení nádob najdete v říjnovém vydání Ústeckých listů a dostupný je také elektronicky zde. Po vyplnění požadovaných údajů prosím formulář do 17. 10. 2025 odešlete elektronicky nebo jej doručte do sběrného boxu v Informačním centru, Sychrova 16, Ústí nad Orlicí.

Po shromáždění odevzdaných objednávkových formulářů budou následně žadatelům během 2. etapy v listopadu a prosinci letošního roku vydány nádoby na odpad. Vydávání objednaných nádob bude probíhat v několika vlnách na výdejních místech. O konkrétních termínech i lokalitách vás budeme včas informovat prostřednictvím městských komunikačních prostředků.

Všechny nádoby vydané během 2. etapy budou opatřeny evidenčními čipy, které zajistí lepší kontrolu práce svozové firmy, zamezí zneužívání systému tzv. podnikatelským odpadem a zefektivní sledování a využívání systému. Kompletní označení všech nádob na směsný odpad ve městě těmito evidenčními čipy je plánováno v roce 2026, kdy proběhne závěrečná 3. etapa modernizace městského systému nakládání s odpady.

Obyvatelé rodinných domů, kteří si už v 1. etapě zažádají o výměnu svojí stávající nádoby na směsný odpad za novou, vybavenou evidenčním čipem, tak vyřídí vše naráz a ušetří si čas i starosti.

Realizace: Vydávání, čipování i svoz tříděného odpadu: EKOLA České Libchavy s.r.o.

Koordinátor: Odbor životního prostředí MěÚ Ústí nad Orlicí (Lenka Velínská, 465 514 263, velinska@muuo.cz).

Systém svozu – přehled

Kontejnery na směsný komunální odpad od bytových domů se sváží každý týden celoročně v pátek.

Odpadové nádoby na směsný komunální odpad (nádoby v majetku občanů obvykle černé 110–240 l) se budou svážet každý týden ze svozových míst od listopadu do února.

Od měsíce března do konce měsíce října bude vždy sudý týden svážen směsný komunální odpad (kontejnery 1100 l každý pátek).

V lichý týden celoročně bude svážen bioodpad z hnědých nádob o objemu 240 l a kontejnerů 1100 l.

Svoz SKO – konkrétní termíny

30. 12. 2024–5. 3. 2025 a 3. 11.–24. 12. 2025 každý týden; dále v sudý týden ve dnech: 17–19. 3.; 31. 3.–2. 4.; 14–16. 4.; 28–30. 4.; 12–14. 5.; 26–28. 5.; 9–11. 6.; 23–25. 6.; 7–9. 7.; 21–23. 7.; 4–6. 8.; 18–20. 8.; 1–3. 9.; 15–17. 9.; 29. 9.–1. 10.; 13–15. 10.; 27–29. 10.

Svoz bioodpadu – konkrétní termíny

Lichý týden (v zimě navíc k SKO): 30. 12. 2024–1. 1. 2024; 13–15. 1.; 27–29. 1.; 10–12. 2.; 24–26. 2.; 10–13. 3.; 24–26. 3.; 7–9. 4.; 21–23. 4.; 5–7. 5.; 19–21. 5.; 2–4. 6.; 16–18. 6.; 30. 6.–2. 7.; 14–16. 7.; 28–30. 7.; 11–13. 8.; 25–27. 8.; 8–10. 9.; 22–24. 9.; 6–8. 10.; 20–22. 10.; 27–29. 10.; 3–5. 11.; 17–19. 11.; 1–3. 12.; 15–17. 12.

Dny svozu – podle lokalit

DenLokalityPoznámka
Pondělí Černovír, Tichá Orlice, Oldřichovice, letiště, Knapovec, cihelna, Lanšperská, Heranova, Letohradská, Náměstí Svobody, Polská, A. Blažky, Chodská, Dr. J. Korába, Tvardkova, Na Štěpnici, 17. listopadu, Smetanova, Dělnická, Rettigové, Mazánkova, Družstevní, Zeinerova, Jana a Josefa Kovářů, ČSA, Wolkerova, Dukelská, Dukla, Dolní Houžovec, Horní Houžovec. Pouze kontejnery: Polní, Příčná, U letiště, Jižní.
Úterý Královéhradecká, Hřbitovní, Cihlářská, V Lukách, Mlýnská, Q. Kociána, Na Bělisku, Na Studánce, Na Ostrově, Na Rámech, K. Světlé, Palackého, Čelakovského, Sv. Čecha, Moravská, Dr. Vrbenského, Vicenova, Žižkov, Fügnerova, Tyršova, T. G. Masaryka, Okružní, Jilemnického, Havlíčkova, Příkopy, Černá, Komenského, Velké Hamry, Barcalova, M. R. Štefánika, Malé Hamry, Sychrova, Mírové náměstí, 17. listopadu (pěší zóna), M. J. Kociána, Lochmanova, Hakenova, Špindlerova, Kostelní, Hradební, Husova, Nový Svět, Pickova, Jiráskova, J. Koziny, Na Výsluní, Písečník, Andrlíkova, Zborovská, Mývaltova, Ježkova, Hniličkova, Lukesova, Zahradní, J. Nygrína. Kontejnery ze sídliště Štěpnice.
Středa B. Němcové, Stavebníků, Nádražní, Sokolská, Pražská, Truhlářská, Lesní, Drážní, Školní, U Vody, Karpatská, Zahrádkářů, Kolmá, J. Haška, A. Staška, J. Štyrsy, J. K. Tyla, Mostecká, Pod Horou, Vrbová, Lázeňská, Zelená, Na Stráni, Třebovská, Za Drahou, U Rybníčku, Nerudova, Sluneční, Krátká, Pivovarská, U Řeky, Pod Lesem, Potoční, Švermova, Lanškrounská, Andělov, Za Vodou, Sadová, Na Stráni, Poříční. Pouze popelnice: Polní, Příčná, U letiště, Jižní, Nová, Kladská, Východní.
Pátek Všechny kontejnery 1100 l – každý pátek celoročně.

Přehled nádob a co do nich patří

BarvaKomoditaPatříNepatří
Modrý Papír časopisy, noviny, sešity, sešlápnuté krabice, papírové obaly, lepenka, knihy celé svazky knih (pouze bez vazby; větší množství na sběrný dvůr), uhlový, mastný či znečištěný papír; použité dětské pleny do popelnice
Žlutý Plast, tetrapack, kovy fólie, sáčky, tašky, sešlápnuté PET, obaly od pracích/čistících/kosmetických přípravků, kelímky od jogurtů a ML výrobků, balicí fólie, obaly od CD, výrobky z plastů; polystyren v menších kusech; tetrapack (sešlápnout); od r. 2025 i kovy PVC, novodur, molitan, mastné obaly a obaly od chemikálií
Zelený / Bílý Barevné sklo / Bílé sklo (zelený) barevné lahve, tabulové sklo; (bílý) čiré sklo – sklenice od kečupu, marmelád, zavařenin, rozbité skleničky keramika, porcelán, autosklo, zrcadla, drátované, zlacené/pokovené sklo; vratné zálohované sklo vrátit v obchodě
Šedý Kovy drobné zbytky kovů a kovové obaly (nápoje, potraviny), jiné neznečištěné kovové obaly znečištěné obaly od barev, olejů a chemikálií
Hnědý Bioodpad zbytky ovoce/zeleniny (vč. citrusů), kávové/čajové zbytky, pečivo, skořápky, papírové kapesníky/ubrousky, květiny, podestýlka býložravců, zbytky vařených jídel (brambory, těstoviny, rýže, knedlíky), tráva, listí, větvičky, plevele, piliny, hobliny, kůra, popel ze dřeva, peří, chlupy, vlasy, stará zemina omáčky, pomazánky, jedlé oleje, kosti, maso a kůže, zdechlá zvířata a exkrementy, plasty, sklo, suť, kameny, chemikálie a jejich obaly, sáčky z vysavače, cigarety, léky, textil, jednorázové pleny

Pozn.: Kovy, papír a plasty lze odevzdat také do firem RECYCLING–KOVOVÉ ODPADY a.s. a (kovy) do SKB, spol. s r. o.

Přehled podle druhu odpadu

Druh odpaduKde odevzdatPoznámka
Použité jedlé oleje a tuky Sběrný dvůr; 25 zelených popelnic s oranžovým víkem na stanovištích tříděného odpadu pouze v uzavřených PET nádobách; ne sklo, motorové/kosmetické oleje, maziva, KO
Oděvy, boty, textil, hračky Bílé kontejnery TextilEco a.s. (9 stanovišť: Bratří Čapků, Na Pláni, Mazánkova, Pickova, Jilemnického, 2× Třebovská, Dukla, Sokolská); Diakonie Broumov (Sběrný dvůr TEPVOS)
Monočlánky, suché baterie Spec. prodejny ELEKTRO; kontejnery ASEKOL/ECOBAT (budovy MěÚ, některá nákupní centra, ZŠ)
Jehly a injekční stříkačky Areál nemocnice v Ústí n. O. – sběrná nádoba (červená) u bývalé spalovny
Léky Lékárny ne do popelnic
Drobný chemický odpad V termínech přistavení VOK rozpouštědla, akumulátory/baterie, kyseliny/zásady, oleje/filtry, postřiky, zářivky, výbojky, úsporky, foto-roztoky, halonové hasicí př., zbytky barev, inkousty, tmely, lepidla, rtuť. teploměry/spínače, kosmetika, znečištěné textilie, tlakové rozprašovače, léky, nádoby se zbytky škodlivin aj.
Stavební odpad TEPVOS, spol. s r. o. (objednávka odvozu); případně vlastní odvoz v souladu s předpisy Náklady hradí původce odpadu

Sběrný dvůr – provozní doba

Provozovatel: TEPVOS, spol. s r. o., ulice Královéhradecká. Umístění nádob v mapě: poznejustinadorlici.cz/komunalni-odpad

Den1. 1.–31. 3. / 1. 10.–31. 12.1. 4.–30. 9.
Po 14–17 14–18
Út 14–17 14–18
St 14–17 14–18
Čt 14–17 14–18
14–17 14–18
So (prosinec–březen; červenec–srpen) 8–12 8–12
So (duben, květen, červen; září, říjen, listopad) 8–14 8–14

Městská karta – vstup do Sběrného dvora

Městská karta slouží pro vjezd do areálu a elektronickou evidenci množství odevzdaného odpadu. Vjezd do Sběrného dvora je možný pouze s Městskou kartou.

Majitelé stávající karty (čipových hodinek) pro rekreační a sportovní zařízení mohou v Zákaznickém centru TEPVOS zdarma aktivovat vstup do Sběrného dvora. Novou kartu nepotřebují.

Kartu lze získat zdarma v Zákaznickém centru TEPVOS (vedle Sběrného dvora) nebo na pokladně Městského úřadu v Sychrově ulici. Pro vydání/aktivaci je třeba občanský průkaz; karta je aktivní nejpozději do dvou pracovních dnů. Zdarma vydanou kartu lze do budoucna za poplatek aktivovat i pro vstup do rekreačních zařízení.

Kontakt: Zákaznické centrum TEPVOS, Královéhradecká 1566, 562 01 Ústí nad Orlicí, tepvos@tepvos.cz, 465 519 844. Pokladna MěÚ Ústí nad Orlicí, Sychrova 16, 562 24 Ústí nad Orlicí, tel. 465 514 273. Více: mestskakarta.cz

Velkoobjemové kontejnery – harmonogram 2025

MístoDen svozu (jaro)Den svozu (podzim)Čas
Horní Houžovec 8. 4. 9. 9. 15:30–16:30
Dolní Houžovec 8. 4. 9. 9. 17:15–18:15
Knapovec MŠ 9. 4. 10. 9. 14:00–15:45
Knapovec mezi č.p. 25 a 133 9. 4. 10. 9. 16:15–18:00
Kerhartice potraviny 10. 4. 11. 9. 14:00–18:00
Třebovská 15. 4. 16. 9. 14:00–18:00
Pivovarská zelenina 16. 4. 17. 9. 14:00–18:00
Na Výsluní 17. 4. 18. 9. 14:00–18:00
Černovír 22. 4. 23. 9. 14:30–16:30
Na Tiché Orlici 22. 4. 23. 9. 17:15–18:15
Staré Oldřichovice 22. 4. 23. 9. 19:00–20:00
Park Čs. legií 23. 4. 24. 9. 14:00–18:00
Korábova 24. 4. 25. 9. 14:00–18:00
Nová 29. 4. 30. 9. 14:00–18:00
Dukla 30. 4. 1. 10. 14:00–18:00

Místní poplatek pro rok 2025

Výše poplatku: 1 080 Kč / rok / poplatník dle platné vyhlášky. Platí pro fyzické osoby s pobytem v Ústí nad Orlicí a také pro stavby určené k individuální rekreaci, byty a rodinné domy bez hlášené osoby.

Úlevy: 50 % pro osoby starší 80 let a děti mladší 3 let. Splatnost: do 31. 5. běžného roku.

Úleva za sběrné pytle: poplatník zapojený do systému třídění a shromažďující odpad do sběrných pytlů má nárok na 10 Kč za odevzdaný pytel, max. 200 Kč/os/rok (uplatňuje se v následujícím roce).

Z technických důvodů je možné poplatek za rok 2025 včetně úlevy uhradit až od 13. 1. 2025.

Kontakt pro platby a informace: Eliška Štantejská, stantejska@muuo.cz, tel. 465 514 210

Základní informace

Papír, plast a tetrapacky je možné odevzdávat také v barevně odlišených pytlích v rámci pytlového sběru.

  • Zapojením do systému úlev za třídění pytlového sběru je možné získat slevu až 200 Kč/rok/poplatníka (viz pravidla).
  • Občané mohou barevně odlišené pytle s vytříděným odpadem umístit v den svozu na své svozové místo, nebo je odevzdat do Sběrného dvora.
  • V roce 2025 nadále platí rozdělení města do dvou zón svozu s rozdílnými termíny. V určených termínech se jako doposud svážejí všechny komodity v jednom dni (plast, papír a nápojové kartony).

Zóny svozu

Zóna svozuPopis území
Centrum „Jádrové“ území města na východ od ulice Moravská a Královéhradecká po hranici Oldřichovic, jejich část sídliště naproti nákupním centrům, sídliště Štěpnice; na jihu vede hranice Wolkerovým údolím.
Okraje Okrajové části města v katastrálních územích Gerhartice, Kerhartice nad Orlicí, Oldřichovice u Ústí nad Orlicí, Černovír u Ústí nad Orlicí, Hylváty včetně sídliště Dukla, Knapovec, Horní Houžovec, Dolní Houžovec a část Ústí nad Orlicí na západ od ulice Moravská a Královéhradecká.

Termíny svozu pytlového sběru 2025

ZónaTermíny (rok 2025)
Centrum 24. 1.; 21. 2.; 21. 3.; 18. 4.; 16. 5.; 13. 6.; 11. 7.; 8. 8.; 5. 9.; 3. 10.; 31. 10.; 28. 11.; 26. 12. 2025 (sběr započtený do roku 2026)
Okraje 10. 1.; 7. 2.; 7. 3.; 4. 4.; 2. 5.; 30. 5.; 27. 6.; 25. 7.; 22. 8.; 19. 9.; 17. 10.; 14. 11.; 12. 12. 2025 (sběr započtený do roku 2026)

Poslední svoz pytlů ze Sběrného dvora započtený do roku 2025: 5. 12. 2025.

Upozornění a reklamace (pytlový sběr 2025)

Kontrola načtených pytlů: ve webové databázi na adrese odpady.muuo.cz.

Reklamace chybně načtených pytlů: po telefonické domluvě na paní Velínskou (tel. 465 514 263) osobně na Městském úřadě, Sychrova 16, 1. patro, kancelář č. 256. Pro reklamaci si vezměte zbylé štítky a Městskou kartu.

  1. Reklamace se přijímají osobně u paní Velínské (kancelář č. 256, MÚ Sychrova 16), nejlépe po telefonické domluvě předem (tel. 465 514 263). Poslední reklamační den je 10. 12. 2025.
  2. K reklamaci je třeba předložit Městskou kartu a zbývající štítky.
  3. Prosíme, hlídejte si množství načtených pytlů u jednotlivých poplatníků.
  4. Převod načtených pytlů z karty na kartu se neprovádí.
  5. Převádět načtené pytle bude možné pouze při ztrátě karty — na novou.

Pro vstup do databáze načtených pytlů použijte část čísla ze svého štítku s čárovým kódem.

Nahoru