Útvar personální a mzdové agendy pod tajemníkem úřadu zajišťuje:
a) komplexní personální agendu zaměstnanců města zařazených do úřadu a ostatních zaměstnanců města, pracovně právní vztahy zaměstnanců, a to zejména:
vedení agendy pracovních smluv, pracovních náplní zaměstnanců města, dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce,
plnění požadavků jednotlivých odborů na obsazení funkčních míst, dále administrativu s výběrovými řízeními podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
zpracování a realizaci adaptačních plánů nových zaměstnanců,
evidenci osobních spisů a jejich archivaci,
zpracování a realizaci systému pravidelného hodnocení zaměstnanců,
zpracování personální strategie úřadu,
pravidelný přezkum a vyhodnocení kompetencí zaměstnanců,
kontrolu dodržování stanovených limitů počtu zaměstnanců a související výkaznictví,
sledování dodržování stanoveného podílu zaměstnanců se zdravotním postižením,
zpracování rozvrhů čerpání dovolené zaměstnanců města,
kontrolu evidence a dodržování pracovní doby zaměstnanců,
kontrolu dodržování režimu dočasně práce neschopného zaměstnance,
praxi studentů a stážistů na úřadě,
vyřizování požadavků zaměstnanců z oblasti sociální politiky,
agendu sociálního fondu (benefity),
vedení agendy lékařských prohlídek zaměstnanců,
personální agendu členů zastupitelstva města, rady města, výborů zastupitelstva města a komisí rady města,
zpracování platových výměrů pro ředitele příspěvkových organizací
správu registrovaných agend a jejich činnostních rolí ve smyslu zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů, a ohlašování působnosti městského úřadu v jednotlivých agendách a činnostních rolích v Agendovém informačním systému Registru práv a povinností (RPP AIS Působnostním),
plnění povinností vyplývající ze zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, zejména identifikuje a zapisuje do centrálního registru oznámení veřejné funkcionáře definované v ustanovení § 2 citovaného zákona, informuje tyto osoby o povinnosti podat v zákonné lhůtě příslušné oznámení (vstupní nebo výstupní),
úkoly na úseku odborného vzdělávání a prohlubování znalostí zaměstnanců, ověřování zvláštní odborné způsobilosti v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
provádění systematizace pracovních míst (program VEMA),
b) komplexní mzdovou agendu zaměstnanců města, členů zastupitelstva, členů rady a předsedů komisí a výborů,
c) agendu pojistného na sociální pojištění, důchodového pojištění, zdravotního pojištění zaměstnanců města a pojištění odpovědnosti organizace za škodu,
d) veškeré mzdové a související statistické výkazy,
e) roční zúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti,
f) evidenci zdravotních pojišťoven všech zaměstnanců města,
g) zabezpečuje plnění úkolů zaměstnavatele na úseku bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.